26 May 2013

Tanggungjawab & Amanah... PPMS UniMAP 2013/2014

Assalamualaikum pembuka bicara. Ehemmm. Alhamdulillah sakit tekak aku pun dah sembuh cuma ada rasa sedikit *headache* lagi lahh. Hahaha. Dan rasa berkesempatan untuk update blog harini setelah mengikuti Kem PPMS UniMAP 2013/2014 selama 3 hari 2 malam.

Apa yang best? Hahaha. Overall, enjoy makan free, jimat duit & dapat ilmu. Entry kali ini aku nak story sikit pasal tanggungjawab & amanah. Sebelum itu, serba ringkas mengenai kem ini, mendengar taklimat, perbincangan gerak kerja PPMS dan sebagainya. Haha betulbetul ringkas. Apa yang aku ingat dalam slot bersama Dr. Hanum antaranya ialah

"Anggaplah tugas PPMS macam kita obses kepada phone. - Dr. Hanum"

Itulah pesanannya kepada kami. Seterusnya kami ditugaskan sebagai fasilitator untuk pelajar tahun 4,5,6 di SK Binjal, Jitra, Kedah. Fyi, kem ini dibuat di Paya Pahlawan Lake Resort, Jitra, Kedah. Dari 8.30 pagi sehingga 4.30 petang kami berada di sekolah itu. Haha this my second experience lah. Layan budakbudak best jugakk. Sikit je aku nak story sebenarnya. Tak larat nak taip. Letih bagai. Ini salah satu tanggungjawab & amanah aku yang perlu dilaksanakan sebaik mungkin :) Haha.

Kursus Motivasi Murid Bersama UniMAP. Haha "fasilitator cincai" :P

Apapun pihak sekolah berpuas hati dengan kehadiran pihak UniMAP :D Sebelum program diteruskan, aku digemparkan suma fasi kena memperkenalkan diri masingmasing. Pehhhh gugup habis. Dah laa depan 100 orang pelajar, ibu bapa dan guru-guru. Ketaq habis :3 Cakap sikit je :P Haha tapi sempat jugak posing wooo. Kenangan :P


Eksyen je lebih :P Kahkahkah. Cakap sikit je.


Masuk ke class bersamasama adikadik, aku dapat group 1. Kena kawal 20 orang students. Bukan aku keseorangan tetapi bersama 7 rakan fasi yang lain. Blablabla......... *tak larat nak taip* sorry. Best layan budakbudak. Itu je.

Seronok je ea :)

Dahdah. Program sebegini dapat membuatkan keyakinan diriku bertambah. Terima kasih kerana memberi aku pengalaman seperti ini yang mana tak semua rakan kita dapat merasakan apa yang kita rasa. Dah fullstop pasal ini.

Entry tanggungjawab & amanah ini diteruskan dengan tujuan aku sebenarnya iaitu mengenai tugasan PPMS yang diberikan kepada aku untuk dilaksanakan sepanjang MSK 2013/2014. Dalam slot pembahagian tugas semalam, aku dapat tugasan di bawah Biro Cenderahati. Okay jap. Tak larat nak tulis sebenarnya. Japgi aku sambung ea :)

Sebelum tu, ini senarai ringkas pembahagian tugas PPMS aku & friends :)

Aku - Biro Cenderahati
Zaffriy - Biro Protokol
Yah - Biro Sambutan
Mira - Biro Sambutan
Wafi - Biro Cenderahati
Frey - Biro Makanan

Good Luck atas tugasan yang diberi !

STAY TUNED! Japgi aku sambung ea :)

Yang ikhlas,